Rok po roku

 

  • 2013

  • 2014 (do uzupełnienia)

  • 2015 (do uzupełnienia)

  • 2016


Rok 2013

W dniach 27-29.09.2013r. odbył się 1 Rajd 1001 Jezior –  Rajdowe Legendy na Warmii o długości  208 km.z 17 próbami sportowymi, które miały 31,4 km.

    Ta pierwsza w Polsce impreza towarzysko-sportowa zgromadziła na starcie ponad 30 załóg w autach wyprodukowanych w ubiegłym stuleciu, które podróżowały drogami zawsze pięknej a szczególnie jesienią malowniczej Warmii. Drogami tak bliskimi Marianowi Bublewiczowi, którego dwudziestą rocznicę odejścia obchodziliśmy w bieżącym roku.

    Rajdem tym, chcieliśmy przypomnieć pierwsze imprezy automobilowe z lat 60-tych i później organizowanych  w woj.olsztyńskim jak również auta, za kierownicą których zasiadają kierowcy z tamtych lat.

   A było na co popatrzeć.

   Za „kółkiem ” najstarszego samochodu Lancia Fulvipa Coupe z 1965 r. zasiadał weteran motosportu w Polsce- Andrzej Wodziński, którego pilotował Marek Pawłowski- wielokrotny „umysłowy ” M. Bublewicza.

   Piękna Alfa Romeo GTV 2000 z 1972 r .prowadzona sprawną ręką Arkadiusza Kuli wykręcała dobre czasy na próbach sportowych lecz awaria silnika pozbawiła załogę dobrego miejsca.

    Dostojna a zarazem szybka i cicha Porsche 911 Carrera 2, którą „ujeżdżał” Wojciech Bogusławski przypominała się starszym kibicom, że takich aut było sporo na listach startowych przed laty.

   Jak za dawnych lat, do startu zgłosiło się 8 załóg samochodami wyprodukowanymi przez FSO, dla których utworzyliśmy klasę markową a puchar dla najlepszych ufundował twórca i wieloletni dyrektor OBRSO, znakomity przed laty kierowca rajdowy Andrzej Jaroszewicz. Wielki nieobecny z powodu choroby na naszej imprezie. Mam nadzieję, że Andrzej wraz z żoną Alicją wystartują w kolejnych edycjach rajdu,czego życzę Im z całego serca. W klasie tej Polonezem 2000 Rally wystartował Tomasz Ciecierzyński, który w latach 70-tych ubiegłego wieku zwyciężał w Rajdzie Kormoran.Wielokrotny mistrz Polski. Mocno zaakcentowali swoją obecność na rajdzie kierowcy olsztyńscy. Zwycięscy rajdu Adam Dowgird wraz z Alą Gnatowska w FSO Polonez 2000 Rally pokazali znakomitą jazdę i byli prawą ręką organizatora podczas całej imprezy. Na spotkaniu grillowym Ala bez żadnej tremy śpiewała piosenki Anny Jantar, dedykując je Tomkowi Ciecierzyńskiemu. Oprócz w/w okazale zaprezentowali się w swojej replice Poloneza 2000 Rally Marcin Derewońko-Andrzej Argalski. Udowadnili, że ich auto może z powodzeniem startować w tego typu zawodach. Nawet Krzysztof Czepan – szef serwisu Mariana Bublewicza na mecie rajdu na Starym  Mieście    z podziwem oglądał ich „dzieła” jak również Poloneza 2000 Rally, którego zbudował Ed Patera, wielki pasjonat takich imprez samochodowych w Czechach.

   W klasie tej startowali również Polskim Fiatem 125p Zbigniew i Rafał Raczkowie, którzy chyba trochę zaskoczeni odbierali puchary za 3-m-ce w swojej grupie. W grupie 1-1300 Oldtime Classic najlepszym okazał się Andrzej Kalitowicz, menager Krzysztofa Hołowczyca jadący w bardzo ciasnej  kabinie Fiata x 1,9. Andrzej ze względu na swój wzrost  miał kłopoty zasiąść za kierownicą tego auta i jak żartował, z tego powodu Hołek  nie mógł być jego pilotem. Dlatego też na prawej stronie zasiadł zdecydowanie ” szczuplejszy” Grzegorz Zieliński.

    Mazdą 323 GTX 4 WD pozytywnie zaprezentowała się kolejna załogo olsztyńska Mirosław Łęczycki – Marcin Czop oraz zwycięscy grupy Open Kamil Skóra-Piotr Lewandowski jadący samochodem Mitsubishi Lancer Evo VI TME. Jak zauważyli niektórzy „znawcy przedmiotu” popularny Lewy swoją postawą dał sygnał dla innych kierowców rajdowych, gdzie jest Jego miejsce w tej dyscyplinie sportu.
Rajd 1001 Jezior-Rajdowe Legendy na Warmii rozegrany został w obsadzie międzynarodowej. Oprócz Czecha Ed Petera z Jaroslavem  Malik, Ladą 2107VFTS startował Dmitr Martynuk wraz z synem Valerym z Rosji oraz Belg Luc Bouckaert pilotowany przez Waldemara Daszkowskiego, którzy podróżowali Oplem Asconą B z 1977 roku.

   Oprócz nagród regulaminowych,  Dyrektor Rajdu Maciej Fijałkowski ufundował puchary dla najstarszego samochodu na mecie, który odebrał właściciel Skody S-100 z 1973 roku Artur Sznajdrowicz oraz największego pechowca tej imprezy Pawła  Prokopowicza jadącego  Ladą 2105  za pięknego „dzwona” na lotnisku w Ornecie. Całe szczęście, że Paweł jest fachowcem w branży blacharskiej i po dachowaniu powiedział, cyt.: „poradziłem w naprawie Citroena Kubicy to i moja Lada wkrótce będzie jak nowa, ale strachu trochę było”.

   Rajd ten stał się okazją  pokazania Warmii podczas jazdy okrężnej. Olbrzymie zainteresowanie władz Dobrego Miasta p.Stanisława Trzaskowskiego, Miłakowa p.Aleksandra Gawryluka, Ornety p.Ireneusza Popiela, wójtów: Świątek p. Janusza Sypiańskiego, Jonkowa, p. Wojciecha Giecko, jak również Prezesa Warmińskiego Banku Spółdzielczego w Jonkowie  p.Elżbiety Krasowskiej-Jaworskiej sprawiło ,że mieszkańcy tych miejscowości mieli nie lada gratkę oglądając przejazd znakomitych aut. Wszystkie załogi od w/w otrzymały materiały reklamowe o swoich gminach i firmach, które reprezentowali. Wielkie podziękowania od uczestników rajdu!.

   Szczególne podziękowania kieruję pod adresem Zarządu Automobilklubu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie na czele z Prezesem mec. Czesławem Reutem. Nie wyobrażałem sobie, żeby ta impreza mogła  odbyć się bez Ich udziału. To właśnie AWM przed 45 laty, tj. w 1968 roku był organizatorem Rajdu 1000 Jezior, pierwszej eliminacji mistrzostw Polski. Wtedy to, po raz pierwszy byłem  ” młodym, obiecującym ”  sędzią na PKC w Ostródzie i tak zostało do dzisiaj. Od 1969 r. rajd zmienił nazwę na Rajd 1001 Jezior. Automobilklub Warmińsko – Mazurski  podczas rajdu godnie reprezentowała kol.Jolanta Gedrojć-Gorąca.

Mam nadzieję, że współpraca nasza będzie kontynuowana w latach następnych.

   Sponsorami rajdu oprócz w/w była firma Olpol-Wawrzyn z Olsztyna, którą kieruje były zawodnik, znakomity mechanik, m.in.ekipy Mariana Bublewicza, Błażeja Krupy- p. Antoni Wawrzyn.

Panie Antoni gratuluję wyboru partnera do promocji pańskiej firmy.

   Panu Prezesowi Dariuszowi Kołakowskiemu z DFM w Dobrym Mieście, Komendantowi Wojskowego Oddziału Gospodarczego w Olsztynie, p.ppłk. Pawłowi Czubkowskiemu za udostępnienie placów na przeprowadzenie prób sportowych , Prezesowi PHU Polmozbyt sp.z o.o. w Olsztynie, p. Wojciechowi Kołakowskiemu za pomoc w zorganizowaniu badania kontrolnego składam serdeczne podziękowania, licząc na współpracę w przyszłości.

   Dzięki zaangażowaniu przedstawionych powyżej osób oraz  p. Alicji Ruteckiej- Dyrektor Departamentu Sportu Urzędu Marszałkowskiego, Prezydenta Olsztyna, p. Piotra Grzymowicza, którzy ufundowali część pucharów,  Rajd 1001 Jezior – Rajdowe Legendy na Warmii zakończył się sukcesem organizacyjnym.

    Za „bycie wszędzie i w każdym czasie” wyrażam wdzięczność Adamowi Dowgirdowi, który był dobrym

duchem tej imprezy samochodowej.

  Najwyższe słowa uznania  Dyrektorowi Rajdu Maciejowi Fijałkowskiemu za bezprecedensową walkę z przeciwnościami z różnych kierunków przy zatwierdzaniu regulaminu uzupełniającego.  Pozytywną współpracę w czasie zawodów z młodzieżą naszego klubu i  sędziami z AK Mazurskiego.

   Dziękując Wszystkim gorąco wierzę,że kolejny Rajd 1001 Jezior-Rajdowe Legendy na Warmii stanie się  imprezą samochodową znaną nie tylko w Polsce, czego Wam i sobie życzę.

   Do zobaczenia za rok w większym gronie!

Wojciech Fijałkowski – Wiceprezes  Zarządu  Automobilklubu  Warmińskiego.

Rok 2014

Filmik z próby Dobrym Mieście:

Skóra/Rybak-Ostojski onboard próba we Frączkach:

oraz próba w Radostowie:

Próba w Ornecie:

Rok 2016

Mapy rajdu

Poniżej prezentujemy mapy 4 Rajdu 1001 Jezior:
caly

piotraszewo

swobodna

Relacja

cof

Witam,

przy pięknej, słonecznej jak na tę porę roku pogodzie w ostatnią niedzielę, tj. 16 października 2016 roku w Dobrym Mieście odbył się 4 Rajd 1001 Jezior, który w tym roku był jednocześnie rundą Rajdowego Samochodowego Pucharu Warmii i Mazur. W imprezie zamierzało wystartować ponad 20 załóg. Ostatecznie po BK na trasę pojechało ich 14. Startowali w dwóch kategoriach, tj. zawodnicy z licencjami jechali 6 OS o długości 36,6 km a pozostali 6 prób sportowych o łącznej dł. 18 km. Rajd cały liczył prawie 130 km. Wszyscy wyruszyli na trasę rajdu na znak /biało-czerwona flaga/ Burmistrza D.M. pana Stanisława Trzaskowskiego z bramy-start usytuowanej w Skansenie Miejskim pod Basztą, wokół której zgromadziło się wielu kibiców. Po trzykrotnym przejechaniu trasy i pobycie w strefie serwisowej około godz.15:30 załogi zameldowaŁy się na bramie-mety, natomiast po godz. 17-ej w Stodole Kultury odbyła się uroczystość rozdania pucharów i słodkich nagród oraz zakończenia imprezy z udziałem władz samorządowych gminy D.M. i sponsorów.

– Puchar dla najstarszej załogi rajdu odebrali koledzy z Warszawy ‚podróżujący” Renault Clio Krzysztof Guzowski – Dariusz Biernacki, którzy razem mieli 129 lat.

– w Kl. RO najlepsi byli Marcin Kurp – Magdalena Milewska: Honda Civic – AK Warmiński

– w Kl. Gość SKJS: Łukasz Grzywna – Andrzej Poniewierka: Opel Corsa – OKR, których wiek był nieco niższy od kolegów z Warszawy, za to auto o 2 lata starsze.

W klasyfikacji generalnej SKJS najlepsza była załoga AK Warmińskiego Tomasz Juszkun- Andrzej Wróblewski : Subaru Impreza przed załogą z AK.Morskiego z Gdyni Marcinem Rybińskim – Piotrem Jamroziakiem również sam. Subaru, najniższe podium zajęła załoga Tomasz Laskowski- Dariusz Piotrowski z AK Toruńskiego autem Nissan Sunny.

W Kl.4 1. załoga Nissana Sanny,j.w. 2.Mateusz Bojanowski-Andrzej Ksyt ;Ford Fiesta z AK Nowe Miasto Lubawskie, 3. Krzysztof Samulewicz – Kamil Sierocki: Honda Civic z OKR Olsztyn..

W Kl.3 najlepsi byli bracia Jakub i Aleksander Baran Citroenem Saxo z AK Toruńskiego przed Michałem Dąbrowskim-Krzysztofem Staszkunem:Ford Fiesta z AK NML i Rafałem Dworakiem-Oskarem Olszewskim: Peugeot 206 również z AK NML.

Podczas zakończenia rajdu pam Burmistrz D.M. zaprosił tam obecnych oraz tych wszystkich, którzy posiadają stare samochody rajdowe i młodsze do udziału w 5 Rajdzie 1001 Jezior w roku 2017, tylko trochę wcześniej, np; w 2 lub 3 wekend września, żeby jednak było trochę cieplej. Podzielam pogląd pana Burmistrza i uczynimy wszystko,żeby tak było. Dziękuję Marszałkowi woj. Warmińsko-Mazurskiego, p.Markowi Gustawowi Brzezin, sporsorom umieszczonym na wydawnictwach rajdu z Olsztyna, Dobrego Miasta i Jonkowa za okazałą pomoc finansowo-organizacyjną.Kolegom z AK Nowomiejskiego za obsługę OS 1/3/5 a moim młodszym kolegom z naszego klubu za zaangażowanie w każdym „miejscu” trwania tej imprezy samochodowej.
Dziękuję i proszę o jeszcze więcej w przyszłości. To była dobra szkoła dla nas wszystkich.

Dyrektor Rajdu

Wojciech Fijałkowski

Na koniec edycji z 2016 roku

Wyniki ogłoszone, nagrody z pucharami rozdane i rajd zakończony. Impreza mogła odbyć się dzięki wielkiemu zaangażowaniu Burmistrza Dobrego Miasta, Pana StanisławaTrzaskowskiego oraz przyjaznym firmom z terenu gminy. Dziękuję naszym wieloletnim partnerom za okazałą pomoc organizacyjną i finansową.

Szczególne podziękowania kieruję:

–  Zarządowi Automobilklubu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie na czele z Panem Prezesem mec. Czesławem Reutem. Wasza pomoc finansowa i organizacyjna była bezcenna, a Jola Giedrojć-Gorąca była prawie wszędzie tam, gdzie być powinna.

–  Warmińskiego Banku Spółdzielczego z Jonkowa z Panem Zbigniewem Jaworskim na czele za przygotowanie „bezpiecznej trasy samochodami  C,B i A ” oraz pomoc finansową.

–  Firmie Olpol – Wawrzyn za „bycie z nami od początku tej imprezy”. Panu Antoniemu Wawrzynowi, po raz kolejny gratuluję wyboru partnera do promocji pańskiej firmy.

–  Wojewódzkiego Ośrodkai Ruchu Drogowego w Olsztynie – Panu Stanisławowi Szatkowskiemu za udostępnienie symulatorów dachowania i zderzeń.

–  Studio Reklamy Kroopka z Olsztyna za piękne puchary i „dodatki pod szyję”

Firmom z Dobrego Miasta:

–  Polkor Warmia Sp. z o. o. – Fabryka Kół Tarczowych,

–  Inter Trans Kobus, Pan Krzysztof Kobus,

–  Hurtownia Materiałów Budowlanych, Pan Stanisław Romańczuk,

–  Rodzinie Plakwicz, właścicielom m.in. Okręgowej Stacji Kontroli Pojazdów,

–  Suszarni Warzyw Jaworski S.A., Sp.Komandytowa,

–  Auto Części – firmie wielobranżowej,

–  innym bezimiennym

za okazałą pomoc finansową.

Dziękuję Marcin Kurp – Autoserwis za opiekę techniczną. Gdyby nie słodkie wyroby Jutrzenka Dobre Miasto Sp. z o.o. uczestnicy mieliby niewątpliwie o wiele bardziej gorzkie zawody.

Dziękuję Ranczo w Dolinie za dobre spanie i znakomite jadło.

Nie sposób nie podziękować funkcjonarjuszom Policji, druhom z OSP z Dobrego Miasta i Praslit, załogom karetek ratunkowych z Biskupca, mieszkańcom Urbanowa, Piotraszewa, Knopina, Swobodna.

Serdecznie dziękuję w imieniu własnym i zawodników wszystkim bezimiennym i nie wymienionym powyżej. Przekonany jestem, że za rok spotkamy się o lepszej porze ( połowa września ) i większym, starszym ( chodzi o wiek samochodów ) gronie.

Kłaniam się nisko i zapraszam do oglądania zdjęć z rajdu umieszczonych w galerii na www.akwarmiński.pl

Galeria zdjęć

Dyrektor Rajdu – Wojciech Fijałkowski.